10 Συμβουλές για καλό ύπνο



Ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος, είναι απαραίτητος για να διατηρούμε την υγεία μας, σωματικά και πνευματικά. Και όμως, αρκετοί από μας δυσκολευόμαστε να κοιμηθούμε το βράδυ και πολλές φορές καταφεύγουμε σε διάφορα «κόλπα» για να τα καταφέρουμε.
Ας δούμε 10 πράγματα που πρέπει να αποφύγουμε για να έχουμε «καληνύχτα».
Αποφεύγετε λοιπόν:

  1. Καφεΐνη
    Χρειάζεται να αποφεύγετε τροφές και ροφήματα που περιέχουν Καφεΐνη, εκτός κι αν θέλετε να μείνουμε ξύπνιοι! Ο καφές είναι καλύτερα να αποφεύγεται ακόμα και μερικές ώρες πριν από τον ύπνο. Δοκιμάστε να πιείτε λίγο χαμομήλι με τίλιο ή μολόχα για να χαλαρώσετε και να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε.
  2. Νοητική ανησυχία
    Προσπαθήστε να επιλύσετε τα προβλήματα και την εργασία σας, μέσα στην ημέρα ή πριν πέσετε στο κρεβάτι. Δεν θα έχετε καλό ύπνο αν συνεχίσετε να ανησυχείτε για διάφορα θέματα.
  3. ¶τακτες ώρες ύπνου
    Χρειάζεται να πηγαίνετε για ύπνο σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα, ώστε το σώμα σας να συντονιστεί στην αίσθηση της υπνηλίας πριν τον ύπνο. Ορίστε λοιπόν μία συγκεκριμένη ώρα για να πέφτετε για ύπνο κάθε μέρα, για παράδειγμα 10.15 – 10.30 μμ.
  4. Θορύβους και αποσπάσειςΑποφεύγετε κάθε είδους αποσπάσεις και θορύβους όπως ο ήχος της τηλεόρασης, ραδιοφώνου, τηλεφώνου κλπ. Σας δυσκολεύουν να κοιμηθείτε.
  5. Φώτα και λάμψεις
    Σβήστε τα φώτα. Αν δεν σας αρέσει το πλήρες σκοτάδι, αφήστε ένα πολύ χαμηλό φωτάκι στο δωμάτιο. Το σώμα μας έχει σχεδιαστεί να δέχεται το γεγονός ότι ο ύπνος είναι μία βραδινή κατάσταση. ¶ρα χρειαζόμαστε σκοτάδι για να κοιμηθούμε.
  6. ¶δειο στομάχιΑποφύγετε να κοιμάστε με εντελώς άδειο στομάχι. Μην φάτε όμως πριν πέσετε για ύπνο. Αν πεινάτε και έχετε δυσκολία να κοιμηθείτε, πιείτε ένα ποτήρι ζεστό γάλα, μισή με μία ώρα πριν πέσετε στο κρεβάτι.
  7. Πολύ γεμάτο στομάχι
    Το πολύ φαγητό πριν τον ύπνο πρέπει επίσης να αποφεύγεται. Πρέπει να τρώτε τουλάχιστον δυόμισι ώρες νωρίτερα, ώστε να μην επηρεαστεί η διαδικασία της πέψης σας. Ένα παραγεμισμένο στομάχι θα σας κάνει να νιώσετε άβολα, επηρεάζοντας την ποιότητα του ύπνου σας.
  8. Στρες
    Κοιμηθείτε στην άνεση της κρεβατοκάμαράς σας. Αλλάζετε σεντόνια και τακτοποιείτε το κρεβάτι σας συχνά. Δοκιμάστε την αρωματοθεραπεία για να χαλαρώσετε και να κοιμηθείτε πιο εύκολα.
  9. ¶βολες συνθήκεςΌταν ο καιρός είναι ζεστός και αποπνικτικός, νιώθουμε άβολα. Κάντε ένα χλιαρό μπάνιο πριν τον ύπνο, για να χαλαρώσει και να δροσιστεί το σώμα σας. Έτσι ο ύπνος θα γίνει ευκολότερος.
  10. Υπερβολική προσπάθεια για ύπνοΣταματήστε να προσπαθείτε υπερβολικά να κοιμηθείτε, αλλιώς δεν πρόκειται να κοιμηθείτε καθόλου. Ηρεμήστε και χαλαρώστε. Κλείστε τα μάτια και αρχίστε να παρακολουθείτε την αναπνοή σας, πως μεταβάλλετε το σώμα σας σε κάθε εισπνοή και εκπνοή.

lifeinbalance.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Navigation

Τα κείμενα που εμφανίζονται Sto klari ανήκουν αποκλειστικά στους συγγραφείς τους,
(οι πηγές δηλώνονται κάτω από κάθε κείμενο)
και εκφράζουν τις απόψεις τους
και όχι τις απόψεις του blog Sto klari ή των δημιουργών του.
Δεν υιοθετούμε καμία άποψη, απλώς τις αναμεταδίδουμε αναφέροντας την πηγή





Αν πιστεύετε ότι κάποια ανάρτηση του blog σας θίγει η σας προσβάλει επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας.