Latest Tweets

About Me

Πως οι πολυεθνικές αυξάνουν τις τιμές στην Ελλάδα



Τον πόλεμο στην ακρίβεια στη χώρα μας φαίνεται πως κήρυξε ο Χορστ Ράιχενμπαχ καθώς η Task Force (Ομάδα Κρούσης) της οποίας ηγείται επιστρατεύεται για τον έλεγχο της ακρίβειας και της φοροδιαφυγής και συγκεκριμένα...για τη δράση των πολυεθνικών επιχειρήσεων!


Όπως αναφέρει η Ημερησία, ζητήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης η συνδρομή της Ομάδας Κρούσης στους ελέγχους που διενεργεί η Υπηρεσία Εποπτείας Αγοράς (ΥΠΕΑ) στις ενδοομιλικές συναλλαγές των ξένων επιχειρήσεων στους κλάδους προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.

Υπερτιμολογήσεις προϊόντων και εικονικές ζημιές

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι έρευνες αυτή την περίοδο αφορούν 10 πολυεθνικές ενώ στις 4 ήδη διεξάγεται έλεγχος. Εξ αυτών, δύο δραστηριοποιούνται σε σούπερ μάρκετ με τη μία να είναι μεγάλη ξένη προμηθευτική επιχείρηση ειδών μαζικής κατανάλωσης, δηλ. απορρυπαντικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής κλπ.

Οι μέχρις στιγμής έρευνες έχουν ήδη φανερώσει υπερτιμολογήσεις προϊόντων και εικονικές ζημιές από τις θυγατρικές προκειμένου να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην ελληνική αγορά και να μεταφέρουν έτσι τα κέρδη στις μητρικές τους εταιρίες.

Έρχεται και το νέο πρόγραμμα για τις ενδοομιλικές συναλλαγές

Η Task Force θα παράσχει τεχνική βοήθεια και συγκεκριμένα εκπαίδευση υψηλού επιπέδου στους υπαλλήλους της ΥΠΕΑ καθώς το αντικείμενο των ελέγχων στις ενδοομιλικές συναλλαγές είναι πολύ εξειδικευμένο.

Εξάλλου, αυτήν την εβδομάδα στη γενική γραμματεία Εμπορίου εγκαθίσταται και ειδικό πρόγραμμα, το «Amadeus», το οποίο χρησιμοποιούν και χώρες του ΟΟΣΑ για τις έρευνες στις ενδοομιλικές συναλλαγές των πολυεθνικών.

Αυτά είναι τα κόλπα των πολυεθνικών

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στα πρώτα ευρήματα των ελέγχων της ΥΠΕΑ έχουν καταγραφεί τα ακόλουθα κόλπα των πολυεθνικών για να αποφεύγουν τη φορολόγηση:

1. Οι μητρικές εταιρίες χρεώνουν υψηλά δικαιώματα χρήσης σημάτων στις θυγατρικές προκειμένου να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην Ελλάδα, εμφανίζοντας υψηλό κόστος.

2. Θυγατρικές αγοράζουν από τις μητρικές τους σε υψηλές τιμές προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προκειμένου για να παρουσιάζουν μεγάλο κόστος και να γλιτώνουν τη φορολόγηση κερδών στη χώρα μας.

3. Οι μητρικές δανείζουν με υψηλό κόστος τις θυγατρικές τους. Με αυτόν τον τρόπο, δικαιολογούν αφενός αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα και αφετέρου τις αυξημένες τιμές των προϊόντών τους.

4. Μία θυγατρική λιανικής κάνει ειδική συμφωνία αγοράς προϊόντων από θυγατρική προμηθευτικής. Ταυτόχρονα σε παγκόσμιο επίπεδο συμφωνία κάνουν και οι μητρικές. Ωστόσο, το όφελος για τη θυγατρική λιανικής δεν της αποδίδεται αλλά πάει στη μητρική της εταιρία.

5. Εταιρίες εμφανίζουν επί σειρά ετών ζημιές και πρόβλημα ρευστότητας. Με τον τρόπο αυτό κέρδη τους μεταφέρονται σε άλλες χώρες όπου δραστηριοποιούνται με χαμηλότερους συντελεστές φορολόγησης.

 
Δείτε επίσης:

πηγη
Αν σου άρεσε κάνε
"like"
 
Πως οι πολυεθνικές αυξάνουν τις τιμές στην Ελλάδα Πως οι πολυεθνικές αυξάνουν τις τιμές στην Ελλάδα Reviewed by stoklari on 22.2.12 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τα κείμενα που εμφανίζονται Sto klari ανήκουν αποκλειστικά στους συγγραφείς τους,
(οι πηγές δηλώνονται κάτω από κάθε κείμενο)
και εκφράζουν τις απόψεις τους
και όχι τις απόψεις του blog Sto klari ή των δημιουργών του.
Δεν υιοθετούμε καμία άποψη, απλώς τις αναμεταδίδουμε αναφέροντας την πηγή





Αν πιστεύετε ότι κάποια ανάρτηση του blog σας θίγει η σας προσβάλει επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας.


Από το Blogger.