Πώς μπορείτε να δροσιστείτε εν μέσω... καύσωνα;





Αν ο καύσωνας σας πετύχει στις διακοπές σας, τότε μερικές βουτιές στη θάλασσα αρκούν για να σας δροσίσουν. Τι γίνεται, όμως, όταν είστε «αποκλεισμένοι» στην πόλη ανάμεσα σε καυτά τσιμέντα και το θερμόμετρο δείχνει 40 βαθμούς;

Το πάτημα του «on» στον κλιματισμό είναι σωτήριο όταν έξω ο ήλιος καίει και η θερμοκρασία ξεπερνάει αυτό που η φύση του ανθρώπου αναγνωρίζει ως ζεστό. Πολλοί, όμως, έχουν ευαισθησία στον δροσερό αέρα του air-condition και στην ποιότητα αυτού ή βρίσκονται σε χώρους (όπως π.χ. στο γραφείο), όπου περικυκλώνονται από ανθρώπους με ανάλογες ευαισθησίες και αναγκαστικά το κλιματιστικό παραμένει κλειστό και ο ιδρώτας «χτυπάει κόκκινο». Αντί, όμως, να κυκλοφορείτε με στάμπες ιδρώτα πάνω στα ρούχα σας και να τσακώνεστε με τους συναδέλφους, μπορείτε να πάρετε τα μέτρα σας και να δοκιμάσετε φυσικούς τρόπους να δροσιστείτε. Δείτε πώς:
Πιείτε άφθονο νερό
Μην περιμένετε να διψάσετε για να γεμίσετε το ποτήρι σας με νερό. Το καλοκαίρι η αφυδάτωση παραμονεύει, καθώς χάνουμε συνεχώς υγρά με την εφίδρωση, τα οποία πρέπει να αναπληρώνουμε πίνοντας νερό. Μπορείτε επίσης να πίνετε αθλητικά ποτά με ηλεκτρολύτες, οι οποίοι φροντίζουν να μην χάνετε απαραίτητα μέταλλα μέσω του ιδρώτα. Αποφύγετε τη λεμονάδα, τα αναψυκτικά με ζάχαρη και έχετε υπόψη σας ότι όσο πιο παγωμένο είναι το νερό, τόσο περισσότερη ενέργεια ξοδεύει το σώμα για να το προσαρμόσει στη θερμοκρασία που χρειάζεται, έτσι ώστε να το αξιοποιήσει. Γι’ αυτό προσέξτε να μην το παρακάνετε και να προτιμάτε το νερό σας δροσερό, όχι παγωμένο.
Βραχείτε σε συγκεκριμένα σημεία
Ρίξτε λίγο παγωμένο νερό στους καρπούς σας και στο λαιμό σας ή τυλίξτε λίγο πάγο σε ένα κομμάτι ύφασμα και χρησιμοποιήστε αυτό για να δροσίζετε αυτά τα σημεία του σώματός σας ή και το πρόσωπό σας. Έρευνες έχουν δείξει ότι αυτή η τακτική ρίχνει τη θερμοκρασία του σώματος μέχρι και 1,5 βαθμό, ενώ η ανακούφιση από τη ζέστη είναι άμεση και μπορεί να κρατήσει ακόμη και μία ώρα!
Δοκιμάστε τη γιόγκα
Η παρακάτω άσκηση (Shitali Pranayama)υπόσχεται να σας δροσίσει και εφαρμόζεται συχνά από όσους επιδίδονται στις πρακτικές της γιόγκα. Καθίστε κάτω άνετα, οκλαδόν και κάντε αργές και βαθιές εισπνοές και εκπνοές. Τυλίξτε τη γλώσσα σας γυρνώντας τις πλευρές τις προς το κέντρο και φροντίστε η άκρη της να είναι έξω από το στόμα σας – αν δεν μπορείτε να το κάνετε, απλώς προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα άνοιγμα σχήματος «o» με τα χείλια σας. Εισπνεύστε από το στόμα και βγάλτε τον αέρα από τη μύτη. Επαναλάβετε 5-10 φορές μέχρι να νιώσετε λίγο πιο δροσερά.
Αντιμετωπίστε σωστά τον ιδρώτα σας
Μπορεί να είναι ενοχλητικός και αντιαισθητικός, ταυτόχρονα όμως ο ιδρώτας αποτελεί ένα μέσο που μπορεί να δροσίσει το σώμα μας. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, όμως, χρειάζεται να να έρθει σε επαφή με τον αέρα και να εξατμιστεί, γιατί τότε είναι σαν να παίρνει τη ζέστη μακριά από το σώμα μας. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε όταν ιδρώνετε, είναι να βρεθείτε για λίγο σε μια δροσερή σκιά ή σε έναν ανεμιστήρα.
Κάντε έξυπνες διατροφικές επιλογές
Τις ημέρες που «σκάει ο τζίτζικας» προσπαθήστε να καταπολεμήσετε τη λιγούρα σας για σουβλάκια, γουρουνόπουλα, τηγανητές πατάτες, μαγιονέζες κ.λπ. Με απλά λόγια, φάτε ελαφριά, μικρότερες μερίδες, διατηρώντας πάντα τα 5 γεύματα της ημέρας, προκειμένου να μη βαρύνετε και αισθανθείτε δυσφορία. Ό,τι κι αν επιλέξετε να φάτε, φροντίστε να είναι δροσερό και να μη χρειάζεται ζέσταμα ή ψήσιμο. Καλές επιλογές αποτελούν οι σαλάτες, τα σάντουιτς, τα λαχανικά και τα φρούτα, με έμφαση σε αυτά που περιέχουν πολύ νερό, όπως το καρπούζι. Αποφύγετε τα αλκοολούχα ποτά, τα οποία οδηγούν σε υψηλότερη διούρηση και μεγαλύτερη απώλεια υγρών.
Προετοιμάστε σωστά το σπίτι
Τα απογεύματα που ο ήλιος έχει πέσει και δεν κάνει τόση ζέστη, ανοίξτε όλα τα παράθυρα και χρησιμοποιήστε τους ανεμιστήρες προκειμένου να δημιουργήσετε ένα πιο δροσερό κλίμα στο σπίτι. Το πρωί, όμως, που ο ήλιος «χτυπά» πάνω σε κάθε τσιμεντένιο κτίριο, κλείστε όλα τα παράθυρα και τις κουρτίνες και αφήστε τα κλειστά μέχρι να έρθει και πάλι το απόγευμα, όπου το κλίμα έξω από το σπίτι θα είναι πιο δροσερά απ’ ό,τι μέσα. Αν τα αφήσετε ανοιχτά κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπαίνει μέσα στο σπίτι ζεστός αέρας και η ατμόσφαιρα γίνεται αποπνικτική, καθώς μοιάζει σαν να «φυλακίζεται» η ζέστη μέσα στο σπίτι. Αποφύγετε τη χρήση φούρνου, αλλά και τα πολλά φώτα τις ημέρες με πολύ υψηλές θερμοκρασίες και το βράδυ, καλό είναι να αφήνετε τα ντουλάπια ανοιχτά για να μην «αποθηκεύουν» ζέστη.
Μικρά tips που θα σας σώσουν από τον καύσωνα
-Τοποθετήστε μια βρεγμένη πετσέτα στον αυχένα σας και μετά στο πάνω μέρος του κεφαλιού σας. Εμπιστευτείτε τους αθλητιάτρους που εφαρμόζουν το κόλπο αυτό για να δροσίσουν τους αθλητές εδώ και χρόνια.
-Γεμίστε ένα ποτήρι με παγάκια, κρατήστε το μπροστά από το στόμα σας και φυσήξτε προς τα μέσα. Τα παγάκια θα μετατρέψουν τον αέρα που φυσάτε σε δροσερό, ο οποίος θα γυρίσει πίσω στο πρόσωπό σας, δροσίζοντάς σας κι εσείς θα έχετε φτιάξει ένα αυτοσχέδιο… κλιματιστικό.
-Η μέντα και ο δυόσμος αναζωογονούν την επιδερμίδα και μας αφήνουν μια δροσερή αίσθηση στο δέρμα. Ψάξτε για προϊόντα, όπως λοσιόν σώματος, αφρόλουτρο και σαπούνι που να τα περιέχουν και χρησιμοποιήστε τα στο μπάνιο σας τις ιδιαιτέρως ζεστές ημέρες.
-Προτιμήστε να παραμένετε στους χαμηλότερους ορόφους κτιρίων. Όσο πιο ψηλά, τόσο πιο ζεστός είναι ο αέρας, ενώ ο δροσερός παραμένει χαμηλά. 


clickatlife.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Navigation

Τα κείμενα που εμφανίζονται Sto klari ανήκουν αποκλειστικά στους συγγραφείς τους,
(οι πηγές δηλώνονται κάτω από κάθε κείμενο)
και εκφράζουν τις απόψεις τους
και όχι τις απόψεις του blog Sto klari ή των δημιουργών του.
Δεν υιοθετούμε καμία άποψη, απλώς τις αναμεταδίδουμε αναφέροντας την πηγή





Αν πιστεύετε ότι κάποια ανάρτηση του blog σας θίγει η σας προσβάλει επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας.