Ασπίδα στον καρκίνο η κρητική διατροφή!


Ασπίδα στον καρκίνο η κρητική διατροφή!

Ανώτερη από κάθε άλλου είδους μεσογειακή διατροφή είναι η παραδοσιακή ελληνική διατροφή και ιδιαίτερα η κρητική. Ερευνα Ελληνίδας ειδικού από τις ΗΠΑ δείχνει ότι όσοι απολαμβάνουν την κρητική κουζίνα έχουν λιγότερες πιθανότητες να υποφέρουν από καρδιοπάθειες ή να παρουσιάσουν κάποια μορφή καρκίνου.


Η καθηγήτρια Αρτεμις Σιμοπούλου, πρόεδρος του Κέντρου Γενετικής, Διατροφής και Υγείας της Ουάσινγκτον, έχει αποδείξει με εκτενείς έρευνές της ότι απ’ όλες τις διατροφές που ακολουθούνται σε επτά χώρες πέριξ της Μεσογείου, η κρητική προσφέρει πιο ισορροπημένη πρόσληψη λιπαρών οξέων ωμέγα-3 και ωμέγα-6.

Αυτό σημαίνει ότι όσοι ακολουθούν την εν λόγω διατροφή έχουν καλύτερη υγεία. Τα αποτελέσματα της μελέτης που διεξήγαγε η ομογενής καθηγήτρια έχουν δείξει ότι το ποσοστό θνησιμότητας των Κρητικών παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα από οποιοδήποτε άλλο μέρος της περιοχής της Μεσογείου.

Επίσης, κλινική μελέτη του 1995, επικεφαλής της οποίας ήταν για ακόμη μία φορά η δρ Σιμοπούλου, είχε δείξει τις ευεργετικές ιδιότητες της κρητικής κουζίνας σε ασθενείς που έχουν υποστεί έμφραγμα.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, μια ομάδα ασθενών που ανάρρωναν από καρδιακή ανακοπή ακολούθησε τη συνήθη διατροφή που προτείνουν οι θεράποντες ιατροί μετά από καρδιακό επεισόδιο, ενώ μια δεύτερη ομάδα ακολούθησε κρητική διατροφή. Δύο χρόνια μετά, το ποσοστό θνησιμότητας στη δεύτερη ομάδα ήταν 70% χαμηλότερο από εκείνο της πρώτης.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα της ειδικού, η ελληνική διατροφή είναι πλούσια σε ωμέγα-3, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ' ό,τι οι υπόλοιπες μεσογειακές διατροφές, πόσο μάλλον συγκριτικά με τη δυτική. Στην αμερικανική διατροφή, για παράδειγμα, στην οποία περιλαμβάνονται το καλαμποκέλαιο και το σογιέλαιο, τα λιπαρά ωμέγα-6 που απορροφούνται από τον οργγανισμό είναι 14 έως και 25 φορές περισσότερα από τα ωμέγα-3.

Η δυσανάλογη αυτή κατανάλωση λιπαρών οξέων μπορεί να οδηγήσει σε διάφορα προβλήματα υγείας. Γι' αυτό λοιπόν οι Κρητικοί που περιλαμβάνουν ωμέγα-3 σε κάθε τους γεύμα, εφόσον πρόκειται για λιπαρά οξέα που βρίσκουμε στο κρασί, στα λαχανικά, στο γάλα και τα αβγά, διατηρούν σε καλύτερη κατάσταση την καρδιά τους.


Δείτε επίσης:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Navigation

Τα κείμενα που εμφανίζονται Sto klari ανήκουν αποκλειστικά στους συγγραφείς τους,
(οι πηγές δηλώνονται κάτω από κάθε κείμενο)
και εκφράζουν τις απόψεις τους
και όχι τις απόψεις του blog Sto klari ή των δημιουργών του.
Δεν υιοθετούμε καμία άποψη, απλώς τις αναμεταδίδουμε αναφέροντας την πηγή





Αν πιστεύετε ότι κάποια ανάρτηση του blog σας θίγει η σας προσβάλει επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας.